- shop@dentalsolutions.hu
- +36 30 598 3035
Díjmentes kiszállítás 50.000 Ft feletti megrendelés esetén!
Díjmentes kiszállítás 50.000 Ft feletti megrendelés esetén!
A jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) szabályozzák a felek kapcsolatát, amennyiben a vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) szerződést/fogyasztói szerződést kötnek a Divodent Dental Solutions Kft-vel (székhely: 9900 Körmend, Malom utca 1/A.; adószám: 29139260-2-18; cégjegyzékszám: 18 09 114667) mint eladóval (a továbbiakban Divodent Dental Solutions Kft. a Vásárló és a Divodent Dental Solutions Kft. a továbbiakban együtt: Felek).
Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák azt az esetet, amikor a Vásárló a www.dentalsolutions.hu webáruházból rendel, ilyen esetekben a Divodent Dental Solutions Kft-vel, mint eladóval kerül üzleti kapcsolatba.
Részletes információ az Dental Solutions Kft-ről a www.dentalsolutions.hu weboldalon a „Rólunk” szóló fejezetben olvasható.
A Vásárló lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.
Fogyasztó: az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést a Divodent Dental Solutions Kft-vel.
Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el és e körben köt szerződést Divodent Dental Solutions Kft-vel. Amennyiben a Vállalkozó a megrendelésben a Divodent Dental Solutions Kft. által üzemeltetett webáruház űrlapján kitölti a cégnevet és/vagy az adószámot, úgy azzal a Vállalkozó a jelen ÁSZF-ben meghatározott speciális – kifejezetten vállalkozókra alkalmazandó – szabályok alkalmazását magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Tekintettel arra, hogy a jelen ÁSZF a Divodent Dental Solutions Kft. honlapján közzétételre került és így az valamennyi Vásárló számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető, a megrendelés leadásával, illetve az ott elhelyezett „check box“ kipipálásával a Vásárló elismeri és megerősíti azt, hogy a szerződéskötés előtt megismerte a jelen ÁSZF tartalmát, így különösen a II. fejezetben foglalt kijelentéseket és szavatosságokat, valamint tudomásul veszi, hogy a Reklamációs Kódex és a Szállítási Információ szerves részét képezi az ÁSZF-nek. A Vásárló egyben kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-nek és mellékleteinek a megrendelés leadáskor érvényes és hatályos szövegét kifejezetten megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Divodent Dental Solutions Kft-től történő termékvásárlás során a Vásárló nem jogosult a Divodent Dental Solutions Kft. szerződéses partnerei, illetve a Divodent Dental Solutions Kft. által bejegyzett védjegyek, kereskedelmi nevek, céglogók stb. használatára, hacsak egyes konkrét esetekre vonatkozólag nem jött létre egyedi megállapodás a Felek között.
A Vásárló a termékek/szolgáltatások/digitális tartalmak megrendelése esetén az általa megadott adatok pontosságáért és érvényességéért felelősséggel tartozik és azok valódiságát szavatolja.
Amennyiben a Vásárló megrendeli a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, a Vásárló e-mailben számlát kap, ami tartalmazza a Felek közötti megállapodás részleteit.
a Divodent Dental Solutions Kft. kijelenti és szavatolja, hogy:
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Divodent Dental Solutions Kft. által forgalmazott termékek elsősorban Európában való használatra vannak kialakítva, így az elektronikus eszközök Europlug csatlakozóval vannak ellátva. Az ettől való eltérés nem tekinthető hibás teljesítésnek.
A Vásárló azzal, hogy elfogadja a Divodent Dental Solutions Kft. által működtetett webáruházban megjelenő ajánlatot és a kívánt terméket (áru, szolgáltatás, digitális tartalom) a „kosárba teszi“ vagy a „Vásároljon most” szolgáltatást használja (mely csak regisztrált felhasználók számára elérhető) szerződést köt a Divodent Dental Solutions Kft.val. A szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződés nyelve magyar. A Vásárló – egyes Divodent Dental Solutions Kft. által szervezett akciók ellentétes kikötésének hiányában – szerződést köthet a Divodent Dental Solutions Kft. vevőszolgálati munkatársának segítségével telefonon vagy emailen keresztül is.
A Vásárló megváltoztathatja a kosárba tett termékeket, valamint a kiválasztott szállítási és fizetési módokat (például ellenőrizheti a megrendelés státuszát, mielőtt leadná a megrendelést). Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló (kiválasztva a szállítási és fizetési módokat) leadta a megrendelését és a megrendelést a Divodent Dental Solutions Kft. befogadta. a Divodent Dental Solutions Kft. e körben nem vállal felelősséget az elektronikus adatátvitel során bekövetkezett esetleges hibákért vagy tévedésekért (amennyiben ilyen felmerülne). A Vásárlót a Divodent Dental Solutions Kft. a szerződés létrejöttéről – a Vásárló által megadott email címre küldött – megerősítő emailben tájékoztatja.
a Divodent Dental Solutions Kft. a megerősítő e-mailben mellékletként elküldi a hatályos ÁSZF-jét és Reklamációs Kódexét. Amennyiben az ÁSZF másképp nem rendelkezik, a megkötött szerződést (beleértve az elfogadott vételárat is) csak a Felek közös megállapodása vagy törvényi előírás esetén lehet módosítani vagy megszüntetni.
A megkötött szerződést a Divodent Dental Solutions Kft. iktatja és legalább öt évig – vagy ahogy azt a vonatkozó jogszabályok előírják – archiválja. Az archivált szerződések olyan harmadik felek számára nem hozzáférhetőek, akik az ügyletben nem voltak érintettek, ez alól kivételt képez a hatályos jogszabályok által bíróságok, hatóságok vagy egyéb harmadik felek részére történő kötelező adatszolgáltatás. A szerződés megkötésének egyes technikai lépéseiről szóló információk és a szerződés megkötésének folyamata a jelen ÁSZF-ben került részletesen rögzítésre.
Az adásvételi szerződéssel a Divodent Dental Solutions Kft. vállalja, hogy a terméket kiszállítja, illetve a digitális tartalmat/licencet a Vásárló részére szolgáltatja és a Vásárló a terméken tulajdonjogot, illetve a digitális tartalmon felhasználási jogot szerez; míg a Vásárló vállalja, hogy a terméket/digitális tartalmat a Divodent Dental Solutions Kft-től átveszi és annak vételárát kifizeti.
a Divodent Dental Solutions Kft. a termékek tulajdonjogát a vételár teljes összegének kifizetéséig fenntartja, a Vásárló csak azután szerzi meg a termék tulajdonjogát, hogy a teljes vételárat kifizette. Ugyanez vonatkozik a megvásárolt licencekre és szolgáltatásokra is a megfelelő módosításokkal.
a Divodent Dental Solutions Kft. leszállítja a termékeket a megfelelő és hozzátartozó dokumentációval és biztosítja, hogy a Vásárló a termék tulajdonjogát, illetve a licenc felhasználási jogát a szerződésnek megfelelően megszerezze.
a Divodent Dental Solutions Kft. a Vásárlót a termék kiszállításáról szerződött partnerein keresztül időben értesíti. a Divodent Dental Solutions Kft. szerződésszerűen teljesít, ha a Vásárlónak kiszállítja a terméket és lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy azt a Vásárló megtekintse és a teljesítés helyén megvizsgálja.
Vállalkozók esetében a Divodent Dental Solutions Kft. teljesítése akkor történik meg, amikor a kiszállítandó terméket a Divodent Dental Solutions Kft. a szállítmányozó vállalat részére átadja és a Vállalkozó részére a szállítmányozási szerződésből származó jogok érvényesítését a Vállalkozóra engedményezi. Fogyasztók esetében a Divodent Dental Solutions Kft. teljesítése akkor történik meg, miután a Fogyasztó a megjelölt termékeket a szállítmányozó vállalattól átveszi.
a Divodent Dental Solutions Kft. a megvásárolt terméket a megállapodásban szereplő mennyiségben, minőségben és dizájnban szállítja le a Vásárlónak.
Amennyiben több tétel került kiszállításra, mint amennyi a szerződésben szerepelt, akkor a ténylegesen leszállított tételek száma alapján jön létre a felek között a szerződés; kivéve, ha a Vásárló indokolatlan késedelem nélkül visszautasítja ezeket a többlettételeket.
Amennyiben a Felek másképp nem állapodtak meg, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. a vonatkozó saját szabályzata szerint csomagolja be a terméket; amennyiben nincs erre vonatkozólag külön megállapodás, akkor az adott termék úgy kerül becsomagolásra, hogy az megfelelő védelmet és őrzést kapjon. Ugyanez vonatkozik a kiszállítandó termékekre is.
A szavatosság és jótállás feltételeit és körülményeit a Divodent Dental Solutions Kft. Reklamációs Kódexe és a vonatkozó jogszabályi előírások szabályozzák. Általában a jótállási jegyet a vásárlási bizonylat (számla) helyettesíti (Reklamációs Kódex).
A termék hibás, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek. A termék abban az esetben is hibásnak tekinthető, ha a Vásárló részére más termék került kiszállításra.
A Vásárló a hibás teljesítéssel kapcsolatos igényt akkor emelhet, amikor a kárveszély viselése átszáll a Vásárlóra. Ekkor a Vásárlónak jeleznie kell a termék hibáját a Divodent Dental Solutions Kft. részére. A Vásárló később is élhet hibás teljesítési igénnyel, amennyiben a hiba feldezésére később kerül sor és a hibás teljesítés a Divodent Dental Solutions Kft.nak felróható.
A kárveszély átszállását követően a Vásárló haladéktalanul köteles megvizsgálni a terméket, annak jellemzőit és minőségét.
A kárveszély akkor száll át a Vásárlóra, amikor a Vásárló a termék birtokába kerül; ugyanez vonatkozik arra az esetre is, amikor a Vásárló engedélyével más részére / átadási helyre kerül átadásra a Termék, de később a Vásárló megtagadja a termékek átvételét.
Amennyiben a kár bekövetkeztére a kárveszély Vásárlóra történő átszállását követően kerül sor, úgy a Vásárlónak a termék teljes vételárát ki kell fizetnie, kivéve, ha a sérülés a Divodent Dental Solutions Kft. szerződésszegésének eredménye.
Amennyiben a Vásárló a termék átvételével késedelembe esik, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. – az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Vásárló költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre.
a Divodent Dental Solutions Kft. szavatolja a Vásárlónak, hogy a termék a kézhezvételkor sérülésmentes. a Divodent Dental Solutions Kft. szavatolja továbbá, hogy a termék Vásárló általi átvételének időpontjában:
Amennyiben a Vásárló Fogyasztónak minősül és a termék az átvételt követő 12 hónapon belül meghibásodik, akkor úgy kell tekinteni, hogy az adott termék már az átvételkor hibás volt. Ez a rendelkezés Vállalkozásnak minősülő Vásárló esetén nem alkalmazandó.
Ellenkező kikötés hiányában a Vásárló, amennyiben Fogyasztónak minősül jogosult arra, hogy a hibás termékre, a termék átvételét követő 24 hónapon belül szavatossági igényt terjesszen elő. Amennyiben a Vásárló Vállalkozásnak minősül a szavatossági igény előterjesztésének határideje a termék átvételét követő 12 hónap. A szavatossági igény előterjesztésének lehetősége nem vonatkozik a következőkre:
A Vásárló jogosult arra, hogy a hibás fogyasztási cikkekre (kozmetikai cikkek, drogériai cikkek stb.) szavatossági igényt terjesszen elő a termék átvételétől számított 24 hónapon belül.
Az egyes további szavatossági és jótállási idők a Reklamációs Kódexben kerülnek részletesebben meghatározásra.
A Vállalkozókra más szavatossági időszak vonatkozhat, mely eltérő időszak az egyes termékeken vagy a www.dentalsolutions.hu webáruház felületén kerül meghatározásra.
A hibás teljesítéssel kapcsolatban szavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, ha a hibát a Divodent Dental Solutions Kft. a termék átvétételét megelőzen jelezte vagy a Vásárló a termék hibájával tisztában volt mielőtt átvette a terméket vagy az adott hibát a Vásárló okozta.
Abban az esetben, ha a hibás teljesítés kedvezményes (árcsökkentett) vagy használt termékre vonatkozik, a Vásárló a termék cseréje helyett ésszerű mértékű árkedvezményre jogosult.
Amennyiben a Vásárló szavatossági javítást kér és a javított terméket nem veszi át a megadott határidőben, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. jogosult minden késedelmes nap után bruttó 200 Ft tárolási díjat felszámítani. Amennyiben a Vásárló a javítási értesítő kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével sem veszi át a terméket, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. jogosult a terméket a tárolási díj fedezése érdekében értékesíteni.
A Vásárló a termék hibája esetén jogosult:
A reklamáció bejelentésével egyidejűleg a Vásárló tájékoztatja a Divodent Dental Solutions Kft-t, hogy a fenti lehetőségek közül melyiket választja, ezt követően másik szavatossági igényre csak saját költségére vagy a Divodent Dental Solutions Kft. jóváhagyásával jogosult áttérni; kivéve, ha a Vásárló a hiba kijavítását kérte, azonban a hiba nem javítható, illetve ha az áttérésre a Divodent Dental Solutions Kft. adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Amennyiben a hibát a Divodent Dental Solutions Kft. nem javítja ki belátható időn belül vagy a Divodent Dental Solutions Kft. akként tájékoztatja a Vásárlót, hogy az adott hiba nem kerül kijavításra, úgy a Vásárló a vételárból ésszerű mértékű árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.
Amennyiben a Vásárló elmulasztja megjelölni, hogy a fent említett szavatossági jogok közül melyik lehetőséget választja, úgy a kisebb szerződésszegések rész rendelkezései alkalmazandó (lásd alábbi 6. pont).
Abban az esetben, ha a Divodent Dental Solutions Kft. nem tud hibátlan terméket kiszállítani, vagy nem tudja kicserélni a hibás alkatrészt vagy megjavítani a terméket, akkor a Vásárló ésszerű mértékű árleszállításra jogosult abban az esetben is, ha a Divodent Dental Solutions Kft. nem orvosolja a helyzetet ésszerű időn belül, vagy ha a helyzet orvoslása jelentős kellemetlenséget okozna a Vásárlónak.
Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség.
Amennyiben a termék hibája kijavítható, de az a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.
Amennyiben új termék kerül kiszállításra, a Vásárló köteles a Divodent Dental Solutions Kft. részére az eredeti hibás terméket (annak összes tartozékával együtt) a Divodent Dental Solutions Kft. költségére visszaküldeni.
A Vásárló köteles a hibát annak észlelését/ felfedezését követően haladéktalanul a Divodent Dental Solutions Kft.-nak bejelenteni. Amennyiben a Vásárló a hiba bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint 2 hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény legkésőbb a termék kiszállítása utáni két éven belül terjeszthető elő.
A szavatosság időtartama azon a napon kezdődik, amikor a termék a Vásárló részére átadásra került. Amennyiben a termék a Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre kiszállításra került. Amennyiben a megvásárolt terméket nem a Divodent Dental Solutions Kft., hanem harmadik fél helyezi üzembe, a szavatosság attól a naptól kezdődik, amikor a terméket üzembe helyezték, feltéve, hogy a Vásárló által megrendelt termék az átvételétől számított 3 héten belül üzembe helyezésre kerül és a Vásárló az üzembe helyezéssel kapcsolatosan az együttműködését biztosította.
A Vásárló nem jogosult szavatossági igényt előterjeszteni, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély viselése átszállt a Vásárlóra.
a Divodent Dental Solutions Kft-től vásárolt digitális tartalmak használatával kapcsolatban (beleértve a szoftveret.) a Vásárló köteles betartani a jelen ÁSZF-ben meghatározott kötelezettségeket és az adott termékre vonatkozó szerzői jogi és egyedi licenc feltételeket (pl.: végfelhasználói lincecszerződés; EULA). Amennyiben Vásárló ezen kötelezettségeinek nem tesz eleget, úgy valamennyi ebből eredő kárért felelős és ezzel összefüggésben adott esetben büntetőjogi következményekkel is számolhat.
A digitális tartalom Fogyasztó vásárlói (akik kizárólag magánszemélyek lehetnek) akár közvetetten akár közvetlenül, kizárólag csak személyes használatra és egyéb nem gazdasági vagy üzleti haszonszerzési célra jogosultak a digitális tartalmat használni, kivéve ha a licenc feltételei erről másként rendelkeznek. A Vásárló – a szerzői joggal, más jogszabályokkal vagy a licenc használati feltételekben meghatározottakkal ellentétesen – nem jogosult lemásolni vagy más módon reprodukálni, további másolatokat, kivonatokat készíteni vagy megváltoztatni a megvásárolt digitális tartalmat. A digitális tartalomhoz való hozzáférés megtagadható vagy a licenc használat deaktiválható, ha a digitális tartalom illegális tevékenység eredményeként került bármely felhasználó birtokába.
A jelen ÁSZF rendelékezései vonatkoznak a Divodent Dental Solutions Kft. által a Vásárló részére ajándékként adott digitális tartalmakra is.
Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló a Divodent Dental Solutions Kft.-tól vásárolt terméket továbbértékesíti, köteles erről a Divodent Dental Solutions Kft.-t értesíteni. Amennyiben a Vállalkozónak minősülő Vásárló az értesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a Divodent Dental Solutions Kft. továbbra is a Vállalkozónak minősülő Vásárlót tekinti a termék tulajdonosának és minden hibás teljesítésből eredő igény jogosultjának.
8.1. Gyártói jótállások
Amennyiben az egyes termékekre gyártói jótállások irányadók, úgy ezek a jogszabályi alapon nyújtott kötelező jótállás feltételeit nem írják felül. Kérjük tájékozódjon a termékkel kapcsolatos gyártói jótállás feltételeiről a termék csomagolásán.
8.2. Kötelező jótállás
A jelen pontban foglalt szabályok csak Fogyasztók részére irányadók, amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. által üzemeltetett webáruházban itt elérhető termékkategóriába tartozó terméket vásárolt a Divodent Dental Solutions Kft.-tól.
Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a termék meghibásodása esetén értékhatártól függően egy, kettő, vagy három év kötelező jótállás terjed ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) mellékletében felsorolt egyes termékkategóriákba tartozó termékekre.
A sávos jótállási időt az alábbi táblázat szemlélteti:
Eladási értékhatár | Jótállási idő |
10.001 -100.000 Ft | 1 év |
100.001 – 250 000 Ft | 2 év |
250.001 – | 3 év |
Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik. a Divodent Dental Solutions Kft. az általa értékesített termékek üzembehelyezését csak bizonyos esetekben, díjazás ellenében végzi. Abban az esetben, ha a Divodent Dental Solutions Kft. vagy annak megbízottja által kerül sor üzembehelyezésre, úgy a jótállási idő az üzembehelyezéstől kezdődik. Ha az üzembe helyezésre a vásárlástól számított 6 hónapon túl kerül sor, akkor a termék eredeti átadásának napján kezdődik a jótállás.
Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint a Divodent Dental Solutions Kft.-nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Divodent Dental Solutions Kft., vagy – a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik.
A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint.
Hibás termékek kezelése:
Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik. a Divodent Dental Solutions Kft. az általa értékesített termékek üzembehelyezését csak bizonyos esetekben, díjazás ellenében végzi. Abban az esetben, ha a Divodent Dental Solutions Kft. vagy annak megbízottja által kerül sor üzembehelyezésre, úgy a jótállási idő az üzembehelyezéstől kezdődik. Ha az üzembe helyezésre a vásárlástól számított 6 hónapon túl kerül sor, akkor a termék eredeti átadásának napján kezdődik a jótállás.
Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó kijavítás iránti igényét választása szerint a Divodent Dental Solutions Kft.-nál, vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha az üzemeltetési helyen a javítás nem végezhető el, úgy a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Divodent Dental Solutions Kft., vagy – a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat közvetlenül gondoskodik.
A kijavítás, vagy kicserélés iránti igény teljesítésekor a jótállási jegyen kerülnek feltüntetésre a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatos fontosabb információk a jogszabályi kötelezettségek szerint.
Hibás termékek kezelése:
Felmerülő probléma a jótállási idő alatt | Elsődlegesen: csereigény | Másodlagosan: pénzvisszatérítés |
Első javításnál a Divodent Dental Solutions Kft. megállapítja, hogy nem javítható a fogyasztási cikk | Fogyasztó eltérő rendelkezésének hiányában 8 napon belül ki kell cserélni a fogyasztási cikket. | Amennyiben nincs lehetőség a fogyasztási cikk kicserélésére, akkor a Fogyasztó által bemutatott számla/nyugta szerinti ellenértéket 8 napon belül vissza kell téríteni a Fogyasztónak. |
3 alkalommal történő javítás után ismét meghibásodik a fogyasztási cikk | Ha a Fogyasztó árleszállítást, vagy a fogyasztási cikk Divodent Dental Solutions Kft. költségére történő kijavítását, ill. mással történő kijavíttatását nem igényli, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. köteles 8 napon belül kicserélni a fogyasztási cikket. | |
Amennyiben a javítási igény jelzésétől számítva 30 napon belül nem kerül sor a javításra | A Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül ki kell cserélni a cikket. |
A Fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Divodent Dental Solutions Kft. -nak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a Szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
Amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve ha a Fogyasztónak a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Divodent Dental Solutions Kft. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget azonban köteles a Divodent Dental Solutions Kft. -nak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Divodent Dental Solutions Kft. adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a Divodent Dental Solutions Kft. köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kötelező jótállás további feltételeit a jótállási jegy tartalmazza. a Divodent Dental Solutions Kft. fenntartja a jogot, hogy a jótállási jegyet elektronikus formában tegye elérhetővé a Fogyasztó részére. Az elektronikus jótállási jegy átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon kerül sor, vagy amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. az elektronikus jótállási jegyet letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja rendelkezésre, úgy a letöltési címet a jótállási idő végéig biztosítani fogja.
A Fogyasztó indokolás nélkül jogosult a szerződéstől 14 napon belül elállni, mely időtartam a szerződés létrejöttével kezdődik, ez a nap kezdődhet( ha a Felek nem rendelkeznek másként):
Amennyiben a Fogyasztó akként dönt, hogy a fentiekben meghatározott időszakban eláll a szerződéstől, a Fogyasztó köteles a terméket a Divodent Dental Solutions Kft. részére és címére egy egyértelmű nyilatkozattal együtt (amely lehet a kitöltött űrlap, vagy a minta elállási nyilatkozat, vagy más egyértelmű elállási nyilatkozat, lásd lentebb) visszaküldeni, amiben megjelöli az elállása okát, továbbá a szerződéses dokumentum számát és megadja a bankszámlaszámát (IBAN formátumban). A számlaszámon túl a számlatulajdonos nevének megadása is szükséges. Ezen információk birtokában tudjuk a leggyorsabban feldolgozni az elállást.
A Fogyasztó akként állhat el legegyszerűbben a szerződéstől, hogy az itt található online űrlapot kitölti és elküldi a Divodent Dental Solutions Kft. részére. Amint a Fogyasztó elküldte a kitöltött űrlapot, azt a Divodent Dental Solutions Kft. írásban késedelem nélkül visszaigazolja.
Fogyasztó jogosult a szerződéstől írásban is elállni akként, hogy felmondási nyilatkozatot küld a Divodent Dental Solutions Kft. címére: (postai cím: Divodent Dental Solutions Kft. Reklamáció 9900 Körmend, Deák Ferenc u. 12. vagy email cím: info@dentalsolutions.hu). A Fogyasztó jogosult elállási nyilatkozatát a Divodent Dental Solutions Kft. üzletében szóban megtenni, amelyet a Divodent Dental Solutions Kft. rögzít a rendszereiben. A Fogyasztó az elállását jogosult az Elállási Minta használatával megtenni.
A Fogyasztó nem állhat el a szerződéstől az alábbi esetekben:
Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy a Fogyasztó a Divodent Dental Solutions Kft. által kiszállított termékeket a saját költségén késedelem nélkül köteles az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni a Divodent Dental Solutions Kft. részére. A termékek visszaküldésével kapcsolatosan felmerülő költségeket (szerződéstől való elállás esetén), illetve amennyiben a termék jellege a szokásos postai szállítástól eltérő visszaszállítást igényel (és amennyiben a szerződéstől való elállásra nem az üzletkötés helyszínén kerül sor) a Vásárló téríti meg.
Ha a Vásárló a szokásostól eltérő fuvarozási mód választásával küldi vissza a terméket, a Divodent Dental Solutions Kft. nem köteles az ebből fakadó többletköltséget megtéríteni.
A Vásárló köteles arányosan megfizetni a szerződéstől való elállás időpontjáig igénybe vett szolgáltatások árát.
A Fogyasztó a termékeket teljes egészében (azaz a kiszállított tartozékokkal, alkatrészekkel és teljes dokumentációval együtt), sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolásában (ha lehetséges) és olyan állapotban és értékben köteles visszaküldeni, amilyenben a terméket megkapta. Ha a visszaküldendő termékhez bármilyen tartály is tartozik, akkor azt üresen kell visszaküldeni.
A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termékben bekövetkező mindazon értékcsökkenésért, ami a termék jellegétől és jellemzőitől eltérő használatból/kezelésből keletkezik.
Amennyiben a Fogyasztó eláll a szerződéstől, úgy részére a szerződés szerint kifizetett teljes összeget indokolatlan késedelem nélkül, az elállástól számított 14 napon belül, a szerződésben megjelölt fizetési módon a Divodent Dental Solutions Kft. visszafizeti. A vételár teljes összege abban az esetben kerül a Fogyasztó részére visszafizetésre, ha a Fogyasztó a terméket a Divodent Dental Solutions Kft. üzletében visszavitte, vagy a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Divodent Dental Solutions Kft. részére visszaküldte.
A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben részére a termék ajándékkal együtt került kiszállításra, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. és a Fogyasztó között ajándékozási szerződés jön létre, mely szintén megszűnik, ha a Fogyasztó az elállási jogával élve 14 napon belül eláll az eredeti szerződéstől, így a Fogyasztó köteles a terméket az ajándékkal és egyéb tartozékaival együtt a Divodent Dental Solutions Kft. részére visszaküldeni. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy arra a jogalap nélküli gazdagodás szabályai irányadók. Amennyiben a jogalap nélküli gazdagodás összege nem kerül a Divodent Dental Solutions Kft. részére megfizetésre, úgy a Divodent Dental Solutions Kft. jogosulttá válik annak pénzbeli ellenértékére.
Vállalkozók a jogszabályokban foglalt kivétellel, csak a Divodent Dental Solutions Kft. jóváhagyásával állhatnak el a szerződéstől.
A Vállalkozó nem állhat el az adásvételi szerződéstől, amennyiben a megvásárolt termék bruttó ára az 500 000 Ft összeget meghaladja.
Amennyiben a Vállalkozó a Divodent Dental Solutions Kft. hozzájárulásával 14 napon belül eláll az adásvételtől, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó részére visszautalandó összeg annyival csökkenhet, amennyivel időközben az adott termék ára csökkent.
Amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó az adásvételtől
14 napon belül elálljon és a Vállalkozó által visszaadott termék nem eredeti csomagolásban (beleértve valamennyi tartozékot és alkatrészt) kerül visszaküldésre, úgy a Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a Divodent Dental Solutions Kft. a visszajáró vételár összegét annyival jogosult csökkenteni, amennyi ahhoz szükséges, hogy a terméket a Divodent Dental Solutions Kft. ismét értékesíteni tudja.
Amennyiben az adott termék nem küldhető vissza abban az állapotban, amiben a Vásárló átvette, úgy a szerződéstől nem lehet elállni, illetve új termék kiszállítása nem igényelhető. Ez nem vonatkozik a következő esetekre:
Amennyiben a Vállalkozó elmulasztja a hibát határidőben bejelenteni, úgy nem jogosult a szerződéstől elállni.
a Divodent Dental Solutions Kft. adatvédelmi szabályzata itt található, mely részletesen szabályozza a személyes adatok védelmét. Ezen rendelkezések minden Vásárlóra nézve kötelezőek.
a Divodent Dental Solutions Kft. a webáruházban leadott megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja, a hét minden napján.
Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén a Divodent Dental Solutions Kft. semmilyen felelősséget nem vállal azon időszakra nézve, amely alatt nem volt elérhető a Divodent Dental Solutions Kft. webáruháza.
A feltüntetett árak a szerződéses ajánlat részét képezik és nem ajánlott árak. Az online webáruházban feltüntetett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett feltüntetett árak végső árak (az ÁFÁ-t és egyéb esetleges adókat, illetékeket tartalmazzák), amelyek a Fogyasztó által az adott termékért fizetendők (azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, a begyűjtési díjat, az esetleges távolsági kommunikáció díját, amely díjak a Vásárló választása szerint a „Kosárban“ feltüntetésre kerülnek).
Az akciós árak a készlet erejéig (a speciális akciós áron elérhető termékek száma feltüntetésre kerül) vagy korlátozott ideig érvényesek.
a Divodent Dental Solutions Kft. “eredeti árként” a terméknek vagy szolgáltatásnak (illetve szoftverek esetén licensznek) a Divodent Dental Solutions Kft. elektronikus áruház felületén az árcsökkentést megelőző 30 napos időszakban alkalmazott legalacsonyabb árát tünteti fel. Az így számított eredeti árhoz képest kedvezménnyel kínált akciós árat, – amennyiben az ár nem változik – a Divodent Dental Solutions Kft. az árcsökkentés kezdetét követő legfeljebb 30 napig kommunikálja kedvezményes árként a Vásárlók felé. Az eredeti ár számításának módja a Divodent Dental Solutions Kft..hu elektronikus áruház felületén megjelenítésre kerül.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Divodent Dental Solutions Kft. jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől, abban az esetben, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára a Divodent Dental Solutions Kft. belső rendszerének hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről a hibáról a Divodent Dental Solutions Kft. a Vásárlót tájékoztatja.Ebben az esetben a Divodent Dental Solutions Kft. visszafizeti a Vásárló részére a hibásan feltüntetett és a Vásárló által megfizetett vételárat. Példák az ár hibásan történő feltüntetésére:
a Divodent Dental Solutions Kft. fenntartja a jogát, hogy érvénytelennek tekintse azon adásvételi szerződéseket, amelyek során személyes vagy bankkártya adatokkal stb. visszaéltek, illetve amennyiben arról bíróság vagy egyéb hatóság ekként döntött és erről a Divodent Dental Solutions Kft. a Vásárlót tájékoztatja.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a fentiekben felsorolt esetekben nem jön létre érvényes adásvételi szerződés és a Divodent Dental Solutions Kft. a Vásárló ily módon történő szerzését jogcím nélküli szerzésnek tekinti.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy az 1 és 2 forintos címletű érmék forgalomból való kivonása miatt szükséges a termékek árának kerekítése az 1 és 2 forintos címletű érmék bevonása következtében szükséges kerekítés szabályairól szóló 2008. évi III. Törvény alapján. Az ilyen kerekítés következtében a termék véges árában enyhe eltérés fordulhat elő.
Az ár feltüntetésre kerül a megrendelésben és a megrendelés megerősítésének szöveges üzenetében. A megrendeléseket a következő módon lehet leadni:
a Divodent Dental Solutions Kft. azt javasolja, hogy a webáruházban történő megrendelés leadásakor a Vásárló jelentkezzen be a regisztrált felhasználói fiókjába. A nyilvános hozzáféréssel történő bejelentkezéskor a Divodent Dental Solutions Kft. azt javasolja a Vásárlóknak, hogy a megrendelés leadása után jelentkezzenek ki a Divodent Dental Solutions Kft. fiókjukból.
A Vásárlónak elküldött emailben megtalálható a kiszállítás várható idejére vonatkozó információ. A szállítási idő és a szállítási költség a Vásárló által kiválasztott opcióktól függ, melyek a megrendelés leadásának második lépésében találhatók. A várható szállítási idő a Divodent Dental Solutions Kft. becslésén alapul, amely előre nem látható körülmények esetén változhat, melyet a Vásárlók kifejezetten tudomásul vesznek.
A Vásárló a rendeléstől elállhat, amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. arról tájékoztatja, hogy a várható kiszállítási időponthoz képest a rendelt termék később kerül kiszállításra, úgy a fogyasztó a teljes vételár visszatérítésére jogosult.
a Divodent Dental Solutions Kft. saját döntése alapján állapítja meg a fizetési feltételeket és a vásárlás során a következő Fizetési Módokat kínálhatja fel (azzal, hogy az elektronikus fizetés lehetőségét a vonatkozó jogszabályok alapján mindenkor lehetővé teszi) és egyben részletesen tájékoztatja a Vásárlókat az egyes fizetési módokhoz kapcsolódó költségekről:
Amíg a megrendelés összege nem kerül teljes egészében kifizetésre és a Divodent Dental Solutions Kft. részére jóváírásra, a termék a Divodent Dental Solutions Kft. tulajdonában marad.
A megrendelés leadását követően a Vásárló a számlázási adatokat nem módosíthatja.
Amennyiben a Vásárló a Divodent Dental Solutions Kft.-val kötött szerződéstől eláll, vagy ha a Vásárló bármely más okból visszatérítésre jogosult, a Divodent Dental Solutions Kft. a vételárat a vásárlásnál használt fizetési móddal azonos módon téríti vissza. A visszatérítéshez szükséges helyes és pontos adatokat a Vásárló köteles a Divodent Dental Solutions Kft. részére megadni, az adatok pontatlanságából eredő károkért a Divodent Dental Solutions Kft. nem vállal semmilyen felelősséget.
a Divodent Dental Solutions Kft. a befizetett összegekről számlát állít ki, a befolyó összegeket nyilvántartásában elkönyveli.
a Divodent Dental Solutions Kft. a termékeket független szállítmányozó céggel együttműködve vagy elektronikus úton (digitális tartalom esetében) szállítja ki.
a Divodent Dental Solutions Kft. nem garantálja a Vásárlók számára valamennyi – elméletben – elérhető szállítási mód igénybevételének lehetőségét. Egyes szállítási módok attól függően kerülnek a Vásárló részére kiajánlásra, hogy milyen távolságra van a kiszállítási cím, illetve milyen szállítási kapacitások állnak a Divodent Dental Solutions Kft. részére rendelkezésre adott pillanatban. Vis maior vagy az információs rendszerben beálló zavar esetén, a Divodent Dental Solutions Kft. nem vállal felelősséget a késedelmes áruszállításért.
A szállítás kapcsán felkínált lehetőségekkel, az aktuális feltételekkel és árakkal kapcsolatos információk a www.dentalsolutions.hu webáruházban mindig naprakészen elérhetők.
A kiszállítás helye szerinti, illetve a magyarországi munkaszüneti napokon a termékek kiszállítása korlátozottan történik.
Amennyiben a Vásárló a vásárlás időpontjában ÁFA befizető jogi személy/vállalkozás vagy egyéni vállalkozó, akkor a termék kizárólag az adott jogi személy vagy vállalkozás képviseletére jogosult személy részére vagy – a Divodent Dental Solutions Kft. részére megküldött ügyvédi/közjegyzői ellenjegyzéssel ellátott meghatalmazásban szereplő – meghatalmazott személy részére, illetve egyéni vállalkozó esetében az egyéni vállalkozó részére kerül kiszállításra. Az egyéni vállalkozó esetében a kiszállítás a személyazonosító okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) bemutatása ellenében történik meg.
Amikor a Vásárló átveszi a termékeket a szállítmányozó vállalattól, a Vásárló – a szállítmányozó vállalat képviselőjével együtt – alaposan és megfelelően megvizsgálja a kézbesítést (nevezetesen a csomagok számát, a logós csomagolószalag sértetlenségét, és a sértetlen csomagolást) és a mellékelt szállítási jegyzéket. A Vásárló a nem szerződésszerűen kiszállított csomag átvételét visszautasíthatja, különösen, amennyiben a kiszállított termék hiányos vagy a sérült. Amennyiben a Vásárló a hibás kiszállítást elfogadja, a Vásárló köteles a szállítmányozó vállalat szállítási jegyzékében feltüntetni a sérülés leírását.
A hiányos vagy sérült szállítást azonnal be kell jelenteni e-mailben az info@dentalsolutions.hu e-mail címre és a szállítmányozó vállalat képviselője által aláírt kárbejelentő lapon meg kell adni és be kell jelenteni a sérülés leírását és azt faxon, emailben vagy postán keresztül, késedelem nélkül kell elküldeni a Divodent Dental Solutions Kft. részére a fent megjelölt hivatalos elérhetőségei valamelyikén. Amennyiben a Vásárló ezen bejelentés haladéktalan bejelentését elmulasztja, a Divodent Dental Solutions Kft. fenntartja magának a jogot, hogy kizárja a felelősségét, amennyiben a sérülés nem a szállítással összefüggésben keletkezett. A hiányos szállításra vagy sérült csomagolásra vonatkozó reklamáció nem korlátozza a Vásárló szavatossági igényekre vonatkozó jogát.
Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó Egyesült Nemzetek Egyezménye nem alkalmazandó.
a Divodent Dental Solutions Kft. a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezik.
Panaszügyintézés a Divodent Dental Solutions Kft.nél: Amennyiben a Megrendelő a fogyasztói jogainak megsértését észleli a Divodent Dental Solutions Kft. eljárásával kapcsolatban, jogosult panasszal élni a Divodent Dental Solutions Kft. ügyfélszolgálatánál. E-mailen panasz tehető az info@dentalsolutions.hu e-mail címen, telefonon a 06-30-598-3035 telefonszámon. Az írásban tett panaszt a Divodent Dental Solutions Kft. annak beérkezését követően 30 napon belül érdemben, írásban megválaszolja, illetve megteszi a szükséges intézkedéseket. a Divodent Dental Solutions Kft. a panaszos részére az érdemi válaszhoz mellékelve megküldi a panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát is.
Hatósághoz fordulás lehetősége: A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.
Békéltető testületi eljárás lehetősége: Amennyiben a Divodent Dental Solutions Kft. és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Divodent Dental Solutions Kft.-val történő egyeztetés során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulni és kezdeményezheti a Testület eljárását. a Divodent Dental Solutions Kft. a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testület előtti eljárást és együttműködési kötelezettség terheli az eljárásban. Az Ön lakóhelye szerint illetékes békéltető testületről tájékozódjon a fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei internetes oldalon.
Bírósághoz fordulás joga: A Megrendelő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
EU-vitarendezési platform: A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.
a Divodent Dental Solutions Kft. azt javasolja Vásárlóinak, hogy a helyzet megoldása érdekében először lépjenek kapcsolatba a Divodent Dental Solutions Kft.val.
Jelen ÁSZF 2022. január 01. napjától hatályos, a korábbi ÁSZF ezen időponttól hatályát veszti.
Copyright © DentalSolutions Kft.
2022. Minden jog fentartva.